۱۳۸۸/۹/۷

دعا کن تا سر و کارت نیفتد ناصحا با دل = وگرنه چون تو منهم عشق را انکار میکردم

دویی به مذهب فرمانبران عشق خطاست
خدا یکی و محبت یکی و یار یکی
***
زدراز آرزویی ، من و دست کوته آخر
نه ترا ببر گرفتم ، نه دل ازتو بر گرفتم

***
همت مردانه میخواهد گذشتن از جهان
یوسفی باید که بازار زلیخا بشکند
***
زلیخا مرد از حسرت که یوسف گشت زندانی
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی

***
عشق بازی را چه خوش فرهاد مسکین کرد و رفت
جان شیرین را فدای جان شیرین کرد و رفت

***
فریب تربیت باغبان مخور ای گل
که آب میدهد و گلاب می گیرد

***
بباغ دل درین بستان سرای عالم فانی
نهال آرزو منشان که بار آرد پشیمانی

***
ترا به مهر و وفا اعتبار نتوان کرد
چرا که عمری و بر عمر اعتباری نیست

***
ای که گفتی عشق را درمان به هجران کرده اند
کاش میگفتی که هجران را چه درمان کرده اند

***
وصل است ورنه مرگ علاج مریض عشق
بیچاره من که نه اینم رسد نه آن
***
عجب نبود اگر عاشق زچشم یار می افتد
طبیب مهربان از دیدۀ بیمار می افتد

***
زحمت چه میکشی پی درمان ما طبیب
ما به نمی شویم و تو بد نام می شوی

***
با رقیبان سخن از کشتن من میگوید
کشتن اینست که با غیر سخن میگوید

***
نترسم با غیر اگر خو کنی
تو با ما چه کردی که با او کنی

***

طبیبم گفت درمانی ندارد درد مهجوری
غلط میگف خود را کشتم و درمان خود کردم

***

نقش پایی بسر کوی تو دیدم مردم
که چرا غیر من آنجا دگری می آید
***
گشت یارم یار غیر، آیین یاری را ببین
شد به دشمن دوست ، رسم دوستداری ببین

ساخت عمری با رقیبان و دمی با ما نساخت
سازگاری را نگر ، ناسازگاری ببین
***
من زین دو روز عمر برنجم چه میکند
بیچاره خضر زنده گی جاویدان را
***
در قمار عشق باشد باختن نقش مراد
تا کسی را دل نرفت از دست صاحبدل نشد

***
به یک نظر دل دین باختم و جان باقیست
برای آنکه ببازم به یک نگاه دگر
***
کو حریفی که کند سیر قمارم درعشق
پاک بازم بخدا پاک بری می خواهم

***
بوسۀ زان دهن تنگ بده یا بفروش
کاین متاعیست که بخشند و بها نیز کنند

***
شنیده ام که بجان بسته یار قیمت بوس
هزار جان به تنم نیست صد هزار افسوس
***
بجای وعدۀ یک بوسه صد جان دادم و شادم
نمی دانم گرم یک بوسه میدادی چه میدادم؟
***
گفتی که دهد جان که ببوسد دستم ؟
من میدهم و پای ترا می بوسم
***

تو عهد شکن خواهی و من بسکه ضعیفم
یک عهد به صد سال شکستن نتوانم
***
مگو کافر ندارد راه در جنت ، بیا بنگر
برآن روی بهشتی زلف کافر، خال هندورا

***
عجب دارم از زلف مشکین او
چو با اوست دایم پریشان چراست؟

***
بی تاب گشت هر که برویت نظاره کرد
زلف تو تاب داشت که پهلوی او نشست

***
مارا نمانده تابی از تابش رخ تو
تنها بروی آتش زلف تو تاب دارد
***
به ادای نگهت نرگس شهلا نرسد
به سیه کاری زلفت شب یلدا نرسد

وعدۀ وصل به فردا دهی و میدانی

هر که امروز ترا دید به فردا نرسد

***

زنجیر بر مجنون نهند، ازآنکه عاقل گردد او

زنجیر زلفت میکند ، دیوانه را دیوانه تر

***

شنیدم کس به کس چون دیر ماند خوی او گیرد

بسی در زلف پر تاب تو ماندم از چه بی تابم

***

زلف جانان را چه نسبت با حیات جاویدان

حیف باشد آنقدر کوته نظر باشد کسی

***
ایکه گفتی دل گم کرده ز زلفم بستان

ما دل خود نشناسیم ز بسیاری دل

***
آن زلف مکن شانه که زنجیر دل ماست
برهم مزن آن سلسله را شانه نگهدار

***ادامه دارد ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر